BMW 5

Koncern motoryzacyjny BMW już od 1972 roku
produkuje modele z serii 5. W 2017 roku premierę miała już siódma generacja
tego samochodu. Samochody te nie powalają tylko wyglądem, ale również osiągami.
W wersji BMW 520d Efficient Dynamics Edition podczas testów osiągnął
współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego wynoszący 0,22, co jednocześnie
uplasowało model serii 5 na najwyższym miejscu w kategorii najbardziej
opływowych seryjnie produkowanych limuzyn. Dzięki temu osiągi BMW 5 są
imponujące jak na tak duży samochód.

Osiągi BMW 5

Perfekcyjnie dopracowana aerodynamika tego
modelu niesie za sobą masę korzyści. Mimo, że jest to klasa limuzyny, więc
całkiem duże auto, i mimo że jego masa bez obciążenia wynosi ponad 1800kg to
samochód jest w stanie rozpędzić się do 100km/h w 6,2 sekundy. Imponujący
wynik. Co ciekawe przy silniku spalinowym BMW 5 w cyklu
mieszanym pali od 2 do 2,4 litrów paliwa! Wielkość pojazdu i chociażby 17
calowe felgi BMW mogłoby sugerować o wiele wyższe wskaźniki, jednak maksymalne
zmniejszenie oporu powietrza podczas jazdy jak widać ma ogromne znaczenie.


 

BMW 5 informacje ogólne

BMW Serii 5 to limuzyna należąca do klasy
średniej wyższej i segmentu E. Model ten zastąpił BMW 2000. Samochody te początkowo
występowały  jedynie z nadwoziem sedan, od 1991 roku weszła wersja kombi
(Touring), a od 2009 roku obecny jest 5-drzwiowy fastback. Wśród konkurencji
nowszych modeli BMW 5 znajdziemy m.in. Alfa Romeo 169, Mercedes-Benz klasy E,
Audi A6.

BMW 5 dane techniczne

W BMW 5 najmocniejszy silnik to 560 KM, a
maksymalna prędkość 200–250 km/h. Przyśpieszenie do 100 km/h możliwe jest już w
4,7s. Silniki dostępne to benzynowa, diesel lub połączenie silnika spalinowego
i elektrycznego. Samochody BMW Serii 5 to 4 lub 5 drzwi, 5 pasażerów i bagażnik
1450-1700 litrów.

Co na rynku używanych BWM 5?

Ogłoszenia
motoryzacyjne
  wskazują dużą paletę do wyboru, z czego popularnym
wydaje się być E39, do dostania w dobrym stanie już za ok. 12-13 000 zł. W
przedziale 40-50 000 zł dobrym wyborem wydaje się być E60 z lat 2003-2010
ponieważ kolejny, czyli F10 produkowany od 2009 roku jest zmorą warsztatów pod
względem ewentualnych napraw, które potrafią solidnie wyczyścić portfel. Dzieje
się tak z powodu wszechobecnej elektroniki.

BMW 5 usterki i problemy

Seria 5 ma ogólnie ujmując i patrząc na ten
model problemy z elektryką. Może okazać się wadliwe np. radio lub wyświetlacz
pokładowy. Pojawiają się problemy z zawieszeniem , uszkodzeniom ulegają
wahacze, łączniki stabilizatora i przeguby półosi napędowych. Samochody
używane, a dokładnie generacja E39 ma znane problemy z pompą wtryskową, układem
chłodzenia i zużyciem amortyzatorów. Naprawy eksploatacyjne są niestety drogie.

Opinie o BMW 5

Często spotykana opinia to taka, że BMW 5 jest
autem drogim w utrzymaniu. Zależnie od wersji silnika może mieć wysokie
spalanie (w mieście nawet 12 l). Nowe modele mogą kosztować nawet 550 000 zł co
też jest podkreślane. Seria 5 ma jednak bardzo dobre osiągi, dobrze sprawdza
się w czasie jazdy, a wyposażane jest nowoczesne i często innowacyjne. Zatem,
jeśli jesteś świadom wydatków przy zakupie i potem przy eksploatacji to BMW 5
wydaje się dobrym wybem.