Koszty utrzymania BMW 5

W wielkim skrócie odnośnie BMW serii 5 – jeżeli wybór padnie na samochody z odpowiednią wersją silnika to auto będzie cieszyło. To informacja pochodząca od wielu użytkowników, a zebrana z portali prezentujących informacje odnośnie marek i modeli popularnych wśród kierowców. Ogólnie te samochody używane nawet kupione kilkuletnie z przebiegiem 200-250 000 km potrafią miło zaskoczyć i nie sprawiać problemów. Warunek jak wyżej – przemyśl jaką wersje kupisz.

BMW 5 – zużycie paliwa

Popularne BMW serii 5, czyli F10 cieszy się umiarkowanym zużyciem paliwa i tak przykładowo wersja 525d Touring średnio spala nieco ponad 7 litrów na 100 kilometrów. W trasie, bez korków ze spokojną jazdą można zaliczyć wynik poniżej 5l/100 km.

BMW 5 zgłaszane kosztowne problemy

Największą bolączką kilkuletniego BWM 5 jest elektronika. Potrafi przysporzyć problemów i być zagadką nawet dla specjalistów. Niestety wielu użytkowników zgłasza słabą jakość lakieru i to trzeba wziąć pod uwagę przeglądając ogłoszenia motoryzacyjne.

bmw 5

BMW 5 ogólne koszty serwisu

Przy wymianie przednich hamulców, w nieautoryzowanym serwisie trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 3000-3300 zł. W przypadku problemów z poduszkami pneumatycznymi trzeba mieć w portfelu kwotę nieco ponad 5000 zł, a remont tylnego zawieszenia to wydatek w okolicach 7000 zł. Klocki i tarcze wystarczają według właścicieli średnio na 50 000 km. Roczny serwis w pierwszych 5 latach nie powinien wynieść więcej niż 2000 zł. A jeżeli chcesz sprawdzić dokładną cenę serwisu BMW to zapraszamy do Naszego autoryzowanego serwisu w Zielonej Górze.

BMW 5 jaki silnik wybrać?

Jeżeli myślimy o samochodzie powyżej 10 lat, czyli E60 to w zasadzie każdy benzynowy, ponieważ nie mają turbodoładowania. Jeżeli wybierzemy silnik M54 mamy możliwość zamontowania instalacji LPG. Idźmy też w rzędową szóstkę, nie w odmianę 4-cylindrową. Perełką jest E60 z silnikiem V8, choć już ciężką do dostania w dobrym stanie. Ale jeżeli trafi się taki nie czekaj, szybko decyduj.

W przypadku młodszego F10 warto wziąć pod uwagę 3 litrowy model 530d lub 525d. Zdecydowanie silniki diesla N47 nie są polecane z racji szybko zużywającego się łańcucha rozrządu, a to koszt w okolicach 5000 zł.

5/5 - (1 vote)